Punaiset rivitalot tulevat näkyviin ja kävelen vain nopeammin. Kävelen viimeiselle talolle ja soitan ovikelloa. Maria tulee avaamaan. -Ai moi Noora! Mitä sä tääl? , Maria haroo hiuksiaan ja on vasta yökkärissä. -Ooksä yksin? , kysyn vastaamatta Marian kysymykseen. -Joo, oon. Äiti lähti just töihin ja.. -Mull on sulle asiaa , keskeytän ja tungen sisälle. Maria ihmettelee muttei sano mitään. Maria istuu sohvalle mutta minä seison. -Miks et sä kertonu mulle et Nico on varattu? , Tivaan ja katson Mariaa vihreät silmät välkkyen. Maria katsoo maahan. -Mä halusin vaan suojella sua Noora , Maria sanoo ja nostaa päänsä katsoen minua. -Suojella mua miltä? , Kysyn hiljaa. -Ettet sä murtuis jos kuulisit , Maria selittää. -No oliks se parempi kuulla Nicolta itteltään? , Kysyn taas hiljaa. Maria nostaa päänsä ja katsoo minua pelästyneenä silmiin. Nyökkään. -Sä kerroit sille. Maria nostaa käden suulleen. Katson Mariaa nyt jo vihaisena. -Et kiitos vaan tuesta , sähähdän ja ryntään ovesta ulos. -Noora oota! Maria juoksee perääni, mutten pysähdy. Pian tunnen käden olkapäälläni. -Mä halusin kertoo , mutten uskaltanu, Noora.. , Kuulen Marian hiljaisen kuiskauksen takanani. Huokaan ja käännyn. -Maria , sä voit kertoo mulle kaiken , varsinki kaiken mikä koskee Nicoo , vastaan ja halaan Mariaa. Maria halaa takaisin ja kuiskaa: -Anna anteeks Noora.
Kävelemme takaisin sisään. -No mitä se sano ? , Maria utelee hymyillen ja istu sohvalle. Istun hitaasti lattalle ja kyyneleet yrittävät pyrkiä taas ulos. Ne voittavat ja alkavat hitaasti valua poskiani pitkin. Maria nousee ja kyykistyy viereeni. -Noora, eikai se sanonu mitään... Pahasti? , Maria silittää hiuksiani, ja nyökkään hitaasti. Nielaisen kyyneleet ja pyyhin niitä varovasti silmieni alta. -Se ei uskonu. Sanovaan et älä viitti naurattaa. Ja sit se sano et sitäpaitsi , pidän pienen tauon ja käännyn Mariaan. -Mä oon jo varattu , kuiskaan hiljaa ja purskahdan uudestaan itkuun. Maria halaa minua ja painaudun häneen. -Ja mä löin sitä , jatkan kuiskaten. -Ihan oikein sille jätkälle! Sä et oo ansainnu semmosta Noora , Maria sanoo ja katsoo minua päättäväisesti. Nyökkään hiljaa. -Mut lähetäänks nyt sinne shoppailee? , Rikon keskustelun. -No sopii mulle , ootas ku käyn laittamas vaatteet päälle , Maria nousee ja menee huoneeseensa. -Onks siel lämmin? , hän huutaa minulle ja huudan takaisin : -On!

Pörrötän hiuksiani ja astun sisälle Kamppiin.Maria tulee perässä ja räpäyttää meikattuja silmiään. -Mihin ekaks? , hän kysyy katsoen minua. -Päätä sä , vastaan ja katson takaisin. -Okei mennään Onlyyn , Maria sanoo ja lähdemme kävelemään sinne.
Astumme sisään ja tuhahdan; sisällä soitetaan jotain purkkapoppia. Maria ei ole kuulevinaan vaan lähtee kohti vaatteita. Lähden mukaan, mutta pysähdyn heti. Sieppaan käteeni ihanan mustan topin missä lukee: ~So sick. Otan sen käsivarrelleni ja lähden Marian perään. -Kato mitä mä löysin , sanon ja heilutan toppia Marian edessä. -No kiva , Maria sanoo ja katsoo farkkuja. -Älä pakota mun kokeilla noita , sanon kun Maria näyttää minulle valkoiset pillit. -Joojoo! , Maria sanoo ja työntää minut sovitus koppiin.

Onlyn ja Seppälän kassit makaa tuolilla vierelläni. Maria laskee punaisen Hesburgerin tarjottimen eteeni. Sieppaan juustohampurilaisen tarjottimelta ja avaan kääreen. Rupean syömään. Mariakin ottaa haukun , mutta pysähtyy sitten. Hän jää tuijottamaan ylitseni ja käännyn itsekkin sinne. -Älä kato! , Maria huudahtaa, mutta liian myöhään. Nico suutelee kaunista blondia, jonka tunnistan rinnakkaisluokan Jennaksi. Hän sanoo jotain ja blondi naurahtaa. Nico hymyilee blondille. He suutelevat vielä ja blondi lähtee sitten kipittämään korkkareillaan pois. Tuijotan Nicoa ja itku painaa kurkkua. En kumminkaan anna sille periksi, vaan käännyn taas hampurilaiseen. Katson sitä ja sitten Mariaa. Maria nielaisee. -Ei tee enää mieli syödä , sanon ja sysään tarjottimen pois.
-Mut sun pitää syödä Noora , Maria sanoo. -No älä esitä äitii se tulee sielt ruotsist muutenki kohta , sanon ärtyneenä ja Maria vaikenee. -No mä oon jo syöny , mennäänks? , Maria kysyy ja nyökkään. Otan kassit tuolilta ja nousen ylös.
-Mihis sitte? , Maria kysyy ja heilauttaa ruskeita hiuksiaan. Katsahdan kelloa , se on neljä , ja Katan bileet alkaa 7. -Öö , no mennään vaik H&M:mään , sanon nopeasti ja lähdemme sinne. Käännyn sivulle puhumaan jotain Marialle. Yhtäkkiä TUMPS. Törmään johonkin.
Ravistan päätäni ja edessäni seisoo tuttu blondi. Nico hymyilee minulle. -Moi Noora , hän sanoo. Pidän suuni kiinni ja tartun Mariaa kädestä. -Tuu, sanon ja lähden pois vetäen Mariaa kädestä. -Oisit sentää voinu moikata , Maria moittii, mutta vilkaisen häntä vihaisesti. Maria vaikenee taas. H&M aukenee edessämme ja päästän Marian kädestä irti. -Mennään, sanon ja astun kauppaan sisälle. Maria seuraa perässä. Pujottelen hyllyjen välissä ja etsin jotain sopivaa. Sitten nään punamusta raidalliset pillit ja hymyilen. -H&M DIVIDED , oot mun elämä , sanon Marialle ja Maria hymyilee.